09-9514276

+ קטגוריית המאמרים

כיצד לקבל דירוג גבוה בגוגל

כיצד לקבל דירוג גבוה בגוגל
אופטימיזציה לגוגל היא נושא מורכב, אבל קריטי להצלחה לאורך זמן בשיווק באינטרנט. כדי לבנות אתר התואם את הדרישות של מנועי החיפוש יש לפעול בשני מישורים עיקריים: השקעה בתוכן והגדלת כמות הקישורים האיכותיים שמקשרים אל האתר.

השקעה בתוכן

* תוכן חדש ועדכני - נסה ליצור שני דפים תוכן חדשים מדי שבוע.
* ככל האפשר, דפי התוכן צריכים להיות ייחודיים, ובעלי ערך מוסף לגולשים.
* ודא שכל הדפים נגישים דרך קישורים רגילים ולא באמצעות JavaScript או Flash.

מנהלי אתרים מחמיצים לפעמים את הנקודה העיקרית. קידום אתר בגוגל הוא לא קסם, אלא עבודה לפי מתודולוגיה מסודרת שמטרתה עמידה בדרישות שגוגל בוחנת כאשר היא בודקת את הרלוונטיות של דף אינטרנט לביטוי חיפוש מסויים, כשברקע עומדת המטרה העיקרית שלה וסיבת קיומה - לתת לגולשים את המידע המדויק ככל האפשר למה שהם מחפשים. לכן השלב הראשון והמשמעותי ביותר הוא התמקדות בתוכן איכותי. ככל שחווית הגלישה באתר תשופר באמצעות תוכן עדכני, מעניין ומקצועי, כך יתארך משך השהיה של גולש ממוצע שמגיע לאתר אשר משפיע על דירוג האיכות של האתר.
 

אופטימיזציה של עמודי התוכן
ישנם היבטים שונים של שיפור התוכן בעמודי האתר על מנת ליצור אופטימיזציה טובה יותר למנועי החיפוש.
המונח אופטימיזציה של עמודי התוכן מכונה גם On Page Optimization , מאחר ומדובר בפעולות שנעשות בתוך האתר על מנת להשפיע על הדירוג שלו. שיפור עמודי התוכן . השיפור כולל את את החלקים הגלויים של הדף לרבות כותרות, טקסטים בגוף התוכן, הבלטת ביטויי המפתח ב BOLD, או בקוד הפנימי של האתר ב חלקים בלתי נראה של הדף, כגון תגיות מטא, מפת אתר וכו.

בניית קישורים איכותיים
חלק זה של האופטימיזציה, זוכה לכינוי Off Page Optimization , מאחר ומדובר בפעולות שנעשות מחוץ לאתר על מנת להשפיע על הדירוג שלו. חלק ממקדמי האתרים טוענים כי בניית קישורים איכותית אחראית לכ - 80% מהצלחה בקידום אתרים . הדוגמאות שתומכות בכך הן היכולת לקדם אתרי פלאש בביטויים מסויימים רק באמצעות קישורים, וכן הדוגמא הנפוצה של קידום אתר ראש הממשלה למקום הראשון במילה "כשלון", כאשר ברור שאין אזכור למילה זו כלל באותו העמוד, והקידום נעשה באמצעות קישורים בלבד.

ישנם מספר פרמטרים שמגדירים מהו קישור איכותי:

מקור מהימן: אם קישור מדף או אתר אינטרנט אשר נראה בעצמו זוכה לאמון מנועי החיפוש , והוא בעל Page Rank גבוה (מעל 3) הרי שלקישור זה תהיה השפעה חזקה הרבה יותר, מעמוד חדש שאינו מדורג כלל.

מיעוט קישורים יוצאים אחרים מאותו העמוד - ככל שיש פחות קישורים יוצאים מאותו העמוד, כך קטנה חלוקת הקרדיט שעמוד זה נותן לעמודים אחרים באינטרנט. ריבוי קישורים יוצאים מעמוד, עלולה לגרום לעונשים מצד מנועי החיפוש בחדש לניסיון לקדם באתר בצורה לא אתית.

גיל הקישור: חלק ממנועי החיפוש (בעיקר גוגל) נותנים משקל הולך וגדל ככל שהקישור קיים לאורך זמן רב יותר.

רלוונטיות לנושא: קישורים מדפי אינטרנט באותו הנושא רלוונטים הרבה יותר מאשר קישורים מאתרים שאינם קשורים.

קישור בגוף התוכן: קישורים אשר נמצאים באזור התוכן של הדף , נחשבים אמינים יותר, מאשר קישורים גורפים בתחתית האתר. הסיבה היא שמנועי החיפוש מניחים כי קישור מתוך הטקסט קשור במישרין לתוכן שכותב המאמר רצה להציץ עליו, והם פחות מאולצים מאשר קישורים שמנותקים מגוף הטקסט.
 

לסיכום
יישום הטיפים הנ"ל יכול להשפיע ולשפר את הדירוג של האתר בגוגל, על ידי Google הפיכת האתר ל"ידידותי" יותר למנוע החיפוש.
יחד עם זאת מדובר בתחום דינמי מאד , שמתפתחות בו מתודולוגיות וכלים חדשים שיכולים לקצר מאד את התהליך, ולכן בכל מקרה כדאי לקבוע פגישת ייעוץ ראשונית , על מנת להבין מה היקף התחרות בענף שלכם וכמה שינוי נדרש באתר על מנת לשפר את הדירוג שלו.