09-9514276

+ קטגוריית המאמרים

בניית חנות וירטואלית

בניית חנות וירטואלית
בניית חנות וירטואלית
יותר ויותר עסקים מבינים כי בעידן האינטרנט הנוכחי יותר ויותר לקוחות מרגישים בנוח לקנות בחנות וירטואלית באינטרנט.

 

יחד עם זאת בניית חנות וירטואלית דורשת השקעה לא קטנה אשר יש בצידה סיכונים בצד סיכויים.

 

 

 
אז מה הן הדרכים להקטנת הסיכונים והגדלת סיכוי ההצלחה של בניית חנות וירטואלית באינטרנט?
חווית הגלישה באתר
חווית הגלישה בחנות וירטואלית הינה אחד המרכיבים ההכרחיים בהצלחה של פרויקט בניית חנות וירטואלית. עיצוב נעים לעין, יכולת חיפוש מוצרים נוחה , תהליך קניה מקוצר וברור, בחירה נוחה של דגמים, מידות או צבעים נוספים לבחירה. במידה וישנם מוצרים שאינם נמצאים במלאי יש לידע בצורה ברורה כי צפוי עיכוב במשלוח או לאפשר ניהול רשימה של wishlist שתיידע את הקונה מתי המוצר חזר למלאי.

 

נושא חשוב נוסף בהיבט של בניית חנות וירטואלית הוא עושר התמונות של המוצרים. מאחר והלקוח אינו יכול להחזיק במוצר האמיתי, ככל שיהיו יותר תמונות ברורות (עם אפשרות להגדלה) , כך יוסרו חששותיו לגבי התאמת המוצר לדרישות שלו וחשוב מזה תפחת משמעותית עלות שירות הלקוחות בגין החזרת מוצרים שנרכשו באתר.

 

מומץ לבנות אזור עם מבצעים / הנחות /קופונים אשר יתעדכן בצורה שוטפת ויגרום לגולשים לחזור ולבקר באתר כדי להתעדכן במבצעים השונים.
שימור לקוחות בחנות הוירטואלית
מומלץ ברמה של חובה, להציע ללקוח להצטרף לרשימת התפוצה/מועדון הלקוחות של החנות הוירטואלית לצורך קבלת עדכונים על מוצרים ומבצעים חדשים. רשימת הלקוחות הרשומים במועדון הלקוחות היא הנכס האמיתי של החנות הוירטואלית ויש להשקיע בניהול שלה ובתהליך האיסוף שלה חשיבה יסודית כאשר מחליטים על בניית חנות וירטואלית.

 

חנות וירטואלית מתקדמת יודעת לפלח את ביקורי הלקוחות על ציר הזמן ולאפשר להפיק מהלכים שיווקיים כגון משלוח קופונים ומבצעים מיוחדים ללקוחות הטובים של האתר ו/או ללקוחות שלא ביצעו רכישה לאורך זמן.
שירות לקוחות / תקנון
בניית חנות וירטואלית דורשת דגש רב על פיתוח חווית משתמש שאינה נופלת מהמאמצים שהחברה משקיעה בנראות החנויות הפיסיות שלה. נדרש מאמץ לתת ללקוח את התחושה כי מדובר בחברה בת קיימא , אשר אינה חפצה בכספו בלבד. רכישת האמון חשובה ביותר בעת ביצוע העסקה הראשונה. במידה והלקוח יהיה מרוצה מההזמנה ותוצאותיה יגבר האמון שלו לבצע עסקאות נוספות. אזור שירות הלקוחות שמאפשר ללקוח ליצור קשר מיידי עם החברה הן באמצעות טלפון/ טופס פניה/ צ'אט, חייב להיות במקום בולט בחנות הוירטואלית תוך הקפדה על מענה מהיר וברור ככל האפשר לכל פניה. תקנון האתר המציין את מדיניות החזרת המוצרים חייב להיות גם הוא במקום בולט עם ניסוח מילולי ברור וללא ניסוחים מעורפלים באשר לשירות שהלקוח יכול לצפות לו.
בחירת ספק מקצועי
בניית חנות וירטואלית מחייבת ידע והבנה בתחומי אבטחת מידע והגנה על פרטיות באינטרנט . הרצון לחסוך עלויות ולבחור ספק זול עם מעט ניסיון עלול לעלות ביוקר בהמשך , במקרה של פריצה לאתר ו/או כאשר חברת כרטיסי האשראי שתפסיק לאשר ביצוע של עסקאות סליקה באתר.

 

חשוב להקפיד לבחור ספק בעל ניסיון בפרויקטים דומים של בניית חנויות וירטואליות וכן הכרות וניסיון בהתנהלות מול חברות הסליקה.

 

 
לסיכום
בניית חנות וירטואלית כמוה כהקמת חנות בעולם האמיתי. חוויות קניה נעימה, יכולת התמצאות קלה ומהירה, שירות לקוחות פשוט ונגיש לשימוש, מבצעים עדכניים ושמירה על קשר רציף עם הלקוחות הם הדרך הנכונה להגדיל באופן רציף את ההכנסות מהאתר ואת מידת שביעות הרצון של הלקוחות החוזרים.
 
אם הנך מעוניין לשמוע פרטים נוספים, השאר לנו פרטים ונציג החברה יחזור אליך בהקדם