09-9514276

+ קטגוריית המאמרים
מדידת הביצועים של אתר מסחר אלקטרוני
אתרי מסחר אלקטרוני הם אחת התופעות הבולטות ברשת האינטרנט. מדובר בפעילות עסקית ברשת האינטרנט שנמצאת בצמיחה משמעותית בשנים האחרונות. אתר מסחר אלקטרוני עוסק ביצירת קשר בלתי מוחשי בין קונה ומוכר שיכולים להמצא במרחק של אלפי קילומטרים , ולמרות זאת הוא מאפשר העברה של כספים וקבלה של הזמנות בכל שעה משעות היום.
בשל התחרות המתגברת בתחום, ההוצאה הארגונית על שיווק ופרסום לצורך משיכת תנועה לאתר מסחר אלקטרוני נמצאת במגמת עליה מתמשכת. זו הסיבה שיש צורך בבחינת היעילות של ההוצאות הפרסום על ידי ניתוח עמוק יותר של ההתנהגות המבקרים שכבר מגיעים לאתר מרחבי האינטרנט וכן את הביצועים של כל אחד מכלי הפרסום בהם החברה משתמשת כדי לקדם את פעילות אתר המסחר האלקטרוני שלה.

להלן מספר מדדים שמומלץ לעקוב אחריהם בפעילות אתר מסחר אלקטרוני.

1.שיעור הקניה של מבקרים חדשים : אחד המדדים החשובים שמצביעים על יעילות תהליך המסחר האלקטרוני הוא שיעור הקניות שמתבצעות על ידי מבקרים חדשים באתר. מדד זה בוחן את יכולת השכנוע של מבקרים חדשים לבצע קניות איפולסיביות וכן לקבל תמונה ברורה של אפקטיביות התנועה שמגיעה ממנועי חיפוש או מסעות פרסום אחרים.

2.שיעור הקניה של מבקרים חוזרים : מרבית הקניות לא מתבצעות לאחר הביקור הראשון. אחד המפתחות להצלחה של אתר מסחר אלקטרוני הוא היכולת לגרום לגולשים לרצות לחזור לביקורים נוספים באתר. למרות שאנחנו נוטים לחשוב שבאינטרנט יש אינסוף לקוחות פוטנציאלים , הרי בעלי הניסיון שביננו יודעים כי סביב כל אתר מתפתחת קהילה פחות או יותר סגורה שצומחת בקצב לא גדול לאורך הזמן. ככל שמדד זה יהיה גבוה יותר כך ניתן להבין שהמותג של העסק התחזק וכך גם מידת הנאמנות של הגולשים שמגיעים אליו.

3.ממוצע עמודים נצפים לכל מבקר: כמות העמודים שכל גולש מבקר בהם, משקפת את מידת העניין של האתר בקרב קהל הגולשים. ככל שמספר העמודים הנצפים גבוה יותר כך יש להניח שהתוכן והמוצרים שבאתר מעניינים את המבקרים ולכן הם מדפדפים למציאת מידע ומוצרים נוספים. אם במקביל לגידול במדד זה לא חל גם גידול במכירות, הרי שישנה בעיה טכנית או לוגית ביכולת של הגולשים להגיע לעגלת הקניות ולסיים את ההזמנה.

4. מספר פריטים ממוצע לרכישה : אתר שמכיל פיצ'ר של הצעת מוצרים נלווים , יכול להנות מהגדלת מספר הפריטים שנרכשים בכל רכישה. מעקב אחר מדד זה יבחן את האקטרקטיביות של המחירים באתר ואת מידת המיהמנות של האתר.

5.ממוצע פדיון כספי לקניה: מאחר ומטרת העל של כל עסק היא להגדיל את המכירות בהתמדה, גידול במדד ממוצע הפדיון לרכישה יצביע על ההצלחה בשכנוע הלקוחות לקנות יותר מוצרים באתר. גידול במדד זה יכול להצביע הן על תחרותיות המחירים באתר והן על המגוון של המוצרים שמעניין את הקונים.

6.שיעורי הנטישה מעמודי הנחיתה: נטישת לקוחות מתרחשת כאשר לקוח מגיע לאתר מסחר אלקטרוני ובתוך זמן קצר מחליט לצאת ממנו. שיעורי נטישה גבוהים יכולים להיגרם כתוצאה ממספר גורמים :החל מבעיות בעיצוב האתר, תוכן שאינו מעניין את הגולש, עמודי נחיתה שאינם מציגים תוכן שרלוונטי לגולשים וכו. מעקב אחר שיעורי נטישה שיש בכל עמוד, חשוב מאד לשיפור יעילות מסעות השיווק באינטרנט והכוונת הגולשים לעמודים הנכונים הן על ידי SEO ו/או PPC.

7.מקורות התנועה לאתר: הבנה של מקורות התנועה לאתר חשובה על מנת להבין את יעילות מסעות השיווק הפעילים. ישנן 3 קטגוריות עיקריות של תנועת גולשים : ביקור ישירים (גולשים שכבר מכירים את האתר והגיעו דרך הקלדת כתובת האתר במישרין), גולשים שהגיעו דרך קידום אתרים במנועי חיפוש (SEO ו PPC) ואתרי refferring (אתרים אחרים שיש בהם קישורים לאתר או שיש בהם פרסום באנר שמפנה לאתר). ניתוח כמות המבקרים שמגיעה מכל מקור יכול להצביע על הצלחת תהליך השיווק שמתבצע בכל אחד מאפיקי הפרסום ו/או יעילות ניצול התקציב שמוקצה לכל אפיק.

סיכום
מדדים אלו הם רשימה לא סופית של פרטמטרים שכדי לעקוב אחרים לאורך זמן כדי לבחון את יעילות הביצוע של כל אתר מסחר אלקטרוני וכן את ההשפעה של יישום תהליכי שיפור שננקטים בו לאורך זמן.
 
חברת Dreamview פיתחה פלטפורמה מתקדמת לאתרי מסחר אלקטרוני. ונחשבת לאחת החברות המובילות את התחום בישראל.