09-9514276

+ קטגוריית המאמרים

תוכנית שיווק לאתר אינטרנט

תוכנית שיווק לאתר אינטרנט
תוכנית שיווק לאתר אינטרנט
בניית תוכנית שיווק לאתר אינטרנט מחייבת מעקב אחר מספר מדדים לצורך ניתוח התקדמות תהליך השיווק לעומת ההוצאות שמושקעות בו. להלן מספר נתונים שמומלץ לאסוף ולנתח:

 

להלן מספר נתונים שמומלץ לאסוף ולנתח:

 

תוכניות שיווק לאתר אינטרנט - להגדיל את שיעורי ההמרה
שיעור ההמרה מצביע על העניין שמגלים הגולשים להצעות ולמידע שהם מוצאים באתר. ישנם גורמים רבים אשר יכולים להשפיע על שיעור ההמרה של אתר אינטרנט בינהם: פשטות הניווט והחיפוש באתר, איכות התוכן ועיצוב האתר. תוכנית השיווק של האתר אמורה לבחון את רמת המעורבות והעניין הקיימים של המבקרים, רמת המעורבות הנדרשת מהלקוח בתהליך הקנייה, ומידת הצורך להשפיע ולשפר את שיעורי ההמרה.
 

כל תוכנית שיווק לאתר אינטרנט מחייבת לכלול מעקב אחר מדדים שעוזרים להבין את השיפור ביחס ההמרה : מספר דפים נצפים, זמן שהייה ממוצע באתר, מספר ביקורים קודמים, שיעור הביקורים בעמודים החשובים - עגלת קניות/ רישום לאתר/ צור קשר.

היקף הרכישה הממוצעת
תוכנית שיווק של אתר אינטרנט מחייבת קביעת יעד לשיפור בהיקף העיסקאות הממוצע. יישום של תוכניות Upsell , המתבססות על זיהוי מוקדם של הלקוח והצעה של פריטים משלימים או מוצרים מומלצים בהתאם לפרופיל הגולש, יכולים להשפיע על היקף העסקה הממוצעת. יחד עם זאת יתכן כי פרסום באפיק מסויים דווקא יוריד את היקף העסקה הממוצעת הן כתוצאה מתוכן מודעה שממליץ על מוצר ספציפי או כתוצאה מכך שהקהל המטרה שצפה במודעה אינו רלוונטי כל כך לחברה.
נטישת עגלת הקניות
חלק מהגולשים נוטשים את עגלת הקניות לפני השלמת המכירה. הסיבה לכך היא לא תמיד שלילית. לפעמים אנשים נכנסים לאתרים כדי לערוך סקרי שוק והשוואת מחירים והם עשויים לחזור ולהשלים את המכירה בעתיד.
שיפור של שיעור נטישה הוא ללא ספק אחד מיעדיה של תוכנית שיווק לאתר אינטרנט שכן שיעור גבוה מידי מהווה אינדיקציה שמשהו לא בסדר. ייתכן כי הניווט באתר מבלבל את הגולש, ייתכן כי תהליך הקניה מורכב מידי , ייתכן כי הגולש גילה מידע חדש (כגון תוספת דמי משלוח ) ששינה את דעתו , או שהוא חושש ממסירת פרטים באתר שאינו מאובטח. הבנת הסיבות לנטישה יכולה להוביל לשיפור משמעותי באפקטיביות תוכנית השיווק באינטרנט ולהגדיל את שיעורי ההמרה.
שיפור ההתאמה למנועי החיפוש
מנועי חיפוש מהווים כבר היום למקור משמעותי של תנועה שמגיעה את האתר. מדידה וניתוח התנועה שמתקבלת ממנועי החיפוש תסייע לזהות הזדמנויות לשיפור באתר על מנת לשפר עוד יותר את הדירוג בתוצאות החיפוש.
הבדיקות שיש לבצע :

דרך אילו ביטויים מגיעים גולשים כיום לאתר?

היכן מדורג האתר בביטוי המפתח החשובים של תחום הפעילות של החברה?

מהם הביטויים שדרכם מגיעים גולשים שביצעו רכישות בפועל אתר?

מהם הביטויים שדרכם הגיעו גולשים לאתר, ויש בהם שיעור נטישה גבוה?

 
מעקב אחר מדדים אלו הוא מפתח מרכזי בתוכנית השיווק של אתר אינטרנט .

 

 

אם הנך מעוניין לשמוע פרטים נוספים, השאר לנו פרטים ונציג החברה יחזור אליך בהקדם